Je hebt een verkeerd product ontvangen
Allereerst willen wij je hiervoor onze excuses aanbieden. Neem contact op met onze klantenservice om alsnog het juiste product te laten verzenden.
Je hebt het verkeerde product besteld
Wij willen natuurlijk dat je tevreden bent over je aankoop. Wanneer je het verkeerde artikel hebt besteld en je deze niet wilt houden, dan kun je het artikel omruilen voor het juiste artikel.
U heeft natuurlijkhet recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@albaparts.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Volg onderstaande stappen voor een juiste afhandeling:
● | Neem vooraf contact met ons op, zodat wij u bij uw retourzending van dienst kunnen zijn. |
● | Print het retourformulier en adreslabel. (Klik hieronder op de button ‘Retourformulier’) |
● | Vul het formulier zo compleet mogelijk in. |
● | Voeg het formulier bij het pakket. *vergeet niet uw rekeningnummer te vermelden! |
● | De artikelen dienen in originele staat te zijn. |
● | Als het mogelijk is graag in de originele verpakking te zitten. |
● | Verpak de artikelen op een nette wijze in een doos of op een pallet. |
● | Plak het adreslabel op de doos en vergeet het pakket niet te frankeren |
● | Zodra de artikelen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn, ontvangt u van ons een creditnota. |
Je wilt aanspraak maken op garantie
Wij streven ernaar om onze producten in topconditie aan je te leveren. Helaas kan het voorkomen dat een product kapot is of kapot gaat tijdens het transport. Natuurlijk kun je in zo’n geval aanspraak maken op garantie. Wij adviseren je om meteen na constatering van het gebrek/de schade, contact met ons op te nemen. Wettelijk gezien ben je namelijk verplicht om dit binnen twee maanden te doen. Wanneer het binnen de garantie valt, zullen wij het product kosteloos vervangen.
Volg onderstaande stappen voor een juiste afhandeling:
● | Neem vooraf contact met ons op, zodat wij je bij de aanvraag kunnen helpen. |
● | Print het garantie formulier. (Klik hieronder op de button ‘Garantie formulier’) |
● | Vul het garantie formulier zo compleet mogelijk in. |
● | Voeg eventuele foto’s toe. |
● | Mail het formulier naar info@albaparts.nl |
● | Zodra wij je mail hebben ontvangen nemen wij de garantieaanvraag in behandeling. |
● | Vervolgens ontvang je van ons per mail een ingevuld retourformulier met RMA-nummer en verzendlabel |
● | Je kunt het pakket nu retour sturen. |
● | Wij zullen na beoordeling een vervangend product versturen. |
Klachtenregeling Albaparts.nl
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@albaparts.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."